Follow me on Twitter RSS FEED
Posted in
ADA APA DENGAN CINTA


Bila disebut je pasal cinta..macam2 la keluar.. madah..kata2 indah..perumpaan..and so on. Tapi pentingkah cinta tu bagi sorang pelajar universiti?? Ada orang kata..bila ada awek time belajar..smua leh jadi +ve. Malas belajar jadi rajin belajar.. Yang tak bersemangat nak belajar pun..kadang2 leh dapat extra power! Tak kurang jugak yang tak berapa pandai,bleh jadi pandai bila dapat pasangan yang pandai.. Tapi situasi aku ni plak cam len je dari orang len. Belajar..takde la pandai mana. Nak kata sebab ada awek..tak bleh concentrate tuk stdy..awek pun takde! Nak kata takde awek,so belajar pon tak pandai..cam plek..jer bunyi?? Ramai je yang pandai2 yang berjaya2 takde awek time zaman dok universiti.. Haih~~


Alkisah nak dijadikan cerita..sebelum masuk U ni..aku dah bertekad..malas dah nak pk2 pasal cinta2 ni..wat serabut kepala jer.. Dah nama pun amik engineering.. Bak kata abang aku, nak cari awek..jangan cari awek dak engineering,sebab pakaian dorang..style dorang pon..dah cam laki..sebab nanti nak jadi engineer.. Hahahah. Tapi bila difikir2kan balik..bukan la semua camtu bro.. U ko memang la..sebab UIA.. Abis la tak laku semua dak2 pompuan engineering camtu.. Hhaahah


Awal semester 3 ni aku amik la balik subjek Engineering Math 1 sebab dulu kantoi..kuang3. Pening jugak la kepada nak settlekan jadual ari tu.. Banyak yang clash.. Setelah berulang-alik sari suntuk,so..aku pun berdaftarlah masuk satu kelas ngan dak2 junior ni.. Dak2 pure chemical..asalnya bukan kelas ni pun aku nak daftar..tapi lepas ada perubahan jadual,kelas ni je yang layak ‘menerima’ aku..hahahh . sebab yang len2 lagi trok clashnya..


Tah cam mana..1st class aku tu..dah terpandang kat sorang girl ni.. Hmm memang ari tu pandangan aku asyik terarah kat die jer.. Ish..janji aku dulu pun mula bermain2 balik di kepala.. Fikiran aku mula mengajukan pelbagai soalan.. “siapakah dia,apa nama dia,asal mana,matrix mana,dok blok mana,dah ada BALAK ke blom..” Hmm..dah lari nawaitu aku masuk kelas tu ari tuh. Seb baik la kelas tak start lagi. Dalam ramai2 dak pompuan kelas tu..asal la aku asyik nak tengok dia jer.. hmmm. Start hari tu,usaha aku tuk ‘mencari’ dan ‘mengenali’ dia pun bermulalah.. Macam2 yang aku buat..tak perlulah dicerita..sebab memang complicated sangat! Yang penting…aku berusaha dengan kudrat dan keringat aku sendiri…bukan guna benda2 tak elok yang haram k..

Then, dapat la..email dia..nama..dan macam2 lagi lah. Dan yang peliknya..semua yang aku dapat dan tahu pasal dia..semua secara kebetulan.. Macam senang je aku nak ‘kenal’ dak pompuan nih. Tapi aku takut jugak..orang kata “senang dapat..senang jugak terlepas”. Haih~~ Aku cuba mengenali dia dengan lebih dekat.. Alhamdulillah…baik budaknya.. Tak macam yang aku sangka..ingatkan jenis yang sombong..tapi ternyata jangkaanku jauh meleset! Setelah lama mengenali dia..ternyata memang aku mula suka dan sayangkan dia. Nak kata lawa..tak la lawa sangat…tapi ‘cute’ tu ada la.. Tapi bagi aku..lawa ke tak,tu bukan persoalannya..asalkan gembira dan bahagia..ok la..

Lau nak diceritakan sal dak nih..memang panjang..dan takkan abis. Just ckit info pasal dia.. Orang Kelantan jugak…R L nama dia.. Sukakan budak2..sama cam aku.. Rajin..matang dan pandai amik hati orang,dia kata dia romantik..tapi tak tunjuk sangat..mungkin btol la kot. Aku pun taktau status aku ngan dia macam mana.. Dia kata..dia tak nak pk pasal cinta2 ni..nak pk sal belajar jer dlu.. So..k aku leh trima.. Tapi kadang2 risau jugak aku..ke memang di hati dia memang dah ada orang lain… Tahlah..jodoh pertemuan di tangan Allah.. Sapa lah aku ni..tak mampu berbuat apa2.. Selalu jugak la aku dedicate lagu dan ucapan kat dia dalam radio U aku malam2..dengan harapan..dia mengetahui dan menyedari keikhlasan niat aku yang sebenar.. Tapi sayangnya..semuanya nampak cam blur2 je lagi.

Kesimpulannya..memang aku sukakan dia kerana diri dia..dan memang aku sayang dia sangat2. Tapi tak mustahil jugak suatu hari aku akan kecewa dan terluka disebabkan dia.. Aku hanya mampu berserah dan berdoa pada Dia… “Andai dia tercipta dan sememangnya yang terbaik untukku..Engkau permudahkanlah segala2nya bagiku. Andai dia bukanlah jodohku,Engkau putuskan hubungan kami dan Engkau tabahkanlah hatiku agar mampu melupakan dia dan mampu untukku membuang perasaan aku padanya sejauh mungkin…”
Miss & Love Her So Much… biarlah dia tak merasakannya..asalkan aku tahu..aku ikhlas menyayangi dia seadanya.

0 comments:

Post a Comment

Nak komen eyh..?? Sila lah...heheheh