Follow me on Twitter RSS FEED

Aku Dan Semester 7

Posted in

Minggu ni..dah minggu ke-3 aku start semester baru.. Dan semester 7 dah sekarang! 
Kejap je masa kan.. Rasa baru je lagi kat sini.. "Masa..tak pernah berhenti!"
Agak lama jugak tak post entry baru.. Busy ke?? Takde lah~~
Cuma sem ni kuat sikit men game! Adoyai~~ Dulu2 tak bleh install.. Dah install camni la jadinya!

Alhamdulillah... Untuk sem 7 ni takde masalah sangat pasal subjects registration..
Tak macam sem2 lepas.. Mesti 2 3 ari pertama sem baru wat aku pening kepala~~
Mungkin jugak sekarang U aku dah start buat Open Registration.. So a little bit helping la jugak..
Sebabnya dorang bukak registration untuk student2 senior dulu.. So senang la tuk student cam aku!
Yang mana subjek dengan junior..boleh daftar awal2.. Takyah berebut2.. 
Dorang plak yang masalah.. Heheheh Kesian~~~

Sebut pasal subjects.. Syukur jugak sebab dapat lecturer2 yang best sem ni!
Sumer baik2... Sporting.. Tak tertekan kalo nak pegi kelas~~ Hehheheh
Sem ni 1st time dapat lecturer Indon yang mengajar.. Sebelom ni lecturer Indon untuk lab jer..
So overall.. Lecturer baik2... Classmates pon baik2.. So kena la rajen2 pegi kelas ye adik2~~
Erk~~~

Sebut pasal semester baru... Semester ganjil.. Of course la taon pengajian bertambah setaon lagi rite..
So terpaksa la pindah umah untuk 2sem ni... So far aku bersyukur sebab still dapat dok dalam...
Takde kena dok lua or hostel cam 1st year dulu2.. Dapat dok umah lagi~~ Hahhahahaha
Nak citer skit ah pasal umah sem ni kan.. BEST! Aku SUKA~~~  (lbeyh2 plak mamat nih!)

Sem ni aku ngan housemates aku yang lain dapat umah agak belakang skit.. 
Kalo ikotkan blok umah2 student..blok kami la yang last skali.. Belakang sana umah2 staf or felo dah..
Kali ni aku ngan roomate aku dapat bilik depan.. bilik no.1 ok~~~~~~ Master bedroom pon ye jugak!
Besar..takde la besar mana.. Tapi besar la dari 3 bilik yang lain.. Heheheh
2 taon berturut2 aku dapat bilik no.4... Bilik dulu panjang........tapi tak braper nak lebar!
So pendek kata bilik aku PANJANG~~ tapi tak luas! 
Boleh bayangkan tak??? Sempit jugak la senang cakap kan~~

Dah la dapat bilik besar.. Meja study pon besar.. Siap ada drawer 3 4 lagi... BEST!
Nak tarok buku pn boleyh.. Stationery aku pon boleh.. Sume boleh lah!
Kalo taon lepas.. Dapat meja kecik jerk! Cam meja dalam kelas... Laci pon satu jer~~
Kalo dah letak laptop.. Confirm2 nak study ke letak buku dah tak muat!
So aku wat meja aku dulu tu sebagai perhiasan jer.. Wat letak botol2..bekas2 air.. Makanan aku...
Oh tak lupa juga mug dan botol sunquick aku! Bahahhaha

So sem ni dapat la aku men laptop ngan study kat meja.... Takyah dah study atas katil!
Kalo dulu.. Katil la tempat aku men laptop.. Katil la tempat aku tido... 
Katil la tempat aku study... Katil jugak la tempat aku wat kerja ke..esemen ke...
Sdeyhkan...?? Bilik tak besar~~ Meja kecik~~ Sob2..
Sekarang selesa je dapat meja besar... Sume boleh letak! Katil aku pon kemas je.. Kah3~~

Locker... Oo yeah~~ Locker pon dapat locker besar U ollss~~~ (gediknyer!)
Locker pon best jugak.. Dapat locker besar cam 1st n 2nd year dulu.. Yang penting bleh lock ngan mangga!
Sem lepas dapat locker kecik.. Even 2buah sorang tapi kecik~~ Dah la takleh nak kunci~~
Sekarang selamat la sikit barang2 peribadi aku... (peribadi la sangat~~)
Kesimpulannya.. dari segi bilik..umah..locker..meja.. Sangat2 la berpuas ati sem ni! 
Thank You So Much~~~

Kalo sumer kemudahan dah dapat yang elok.. So takde masalah la kan orang kata kalo nak study tu!

Jangan jadikan kekurangan sebagai penghalang untuk belajar ok~~~


Senang citer camtulah kan... Memang kena belajar elok2 la sem ni!
Insya-Allah.. target aku lebih tinggi untuk sem ni! Buat lagi baik dari sem2 lepas!
Insap dah insap~~ ;(

Sem ni pon aku nak letak jaoh2 dah ati dan perasaan aku! Kalo nampak yang cute2 tu...
Cute tak semestinya cun n ramai orang minat ok! Cute ada kriteria tertentu dari persepsi aku sendiri!

Biarlah orang lain dengan kebahagiaan mereka.. Aku tumpang gembira..
Watpe nak jeles.. Watpe nak terasa ati.. Sesungguhnya setiap orang Allah dah tentukan jodoh masing2..
Watpe nak kejar2 benda yang tak dapat.... (jangan cepat putus asa la wei...)
Cukop2 la tu... Sekarang ni aku rasa kalo tak dapat benda yang aku nak.. Takyah la try lagi..
Ada la tu hikmah dia.. Biarlah orang kata cepat putus asa ke apa.. Diri aku.. Aku tau la...

My priority now is my studies! Banyak lagi cita2 aku yang tak kesampaian...
Banyak lagi benda2 penting yang perlu aku fokus n fikirkan.. Cinta.. Couple.. Bila2 pon bleh la derrr~~
Semoga aku istiqamah dengan niat murni ni.. (ahakz~~)
Kalo jodoh dapat yang cute..yang baik... Dapat jugak nanti... Takyah nak risau sangat lah!

Kalo dapat camni ke kan.. bagos jugak! Hehehheeh


Kan...rupa dah la elok... Baik plak tu... Ehem2~~


Cukop la tu untuk malam ni.. Esok de kelas kul11.. Masa untuk tengok2 notes.. 
Leka men game tadi! Haish~~  


Jom esok ramai2 gi expo convo lagi jom??




0 comments:

Post a Comment

Nak komen eyh..?? Sila lah...heheheh