Follow me on Twitter RSS FEED
Posted in
Orkes Nirwana

Jeffydin


Gara2 terlalu enjoy dengan persembahan kumpulan Kristal dalam ABPBH yang lalu di mana Kristal telah menyampaikan 3 buah lagu Pop Yeh Yeh (Ayahku Kahwin Lagi,Kenanganku, dan Tak Mengapa) dalam version Rock dan berduet dengan penyanyi2 asal lagu2 tersebut,maka ‘kegilaan’ aku terhadap lagu2 Pop Yeh Yeh ni mula menyerangku kembali..hahahah Tak puas rasany bila menonton kembali video yang sempat aku record malam tu.


Dan dari situ gak ah time study week agaknya…time tu jgk U akan dilanda masalah gangguan air(hampeh), dalam dok tension2 tu aku ‘mencari’ dan ‘mendownload’ semua lagu2 Pop Yeh Yeh yang Kristal nyanyikan..mau dalam 10 lagu kot semuanya.. sebab dorang pun memang ada release full album yang Pop Yeh Yeh dlu.. Asal serabut kepala otak time study je,aku dengar lagu2 tuh! Enjoy gla..


Dan bla blk cti kt umah ni plak..disebabkan dah selalu sangat layan yang Kristal punya..ditambah plak dengan rasa kebosanan tahap melampau di rumah ni, so malam2 bermulalah kegiatan mendownload lagu2 Pop Yeh Yeh nyanyian asal penyanyi dulu2..huuhuu berbaloi gak la..banyak yang dapat! Sekarang tiap2 ari dok layan lagu Pop Yeh Yeh..men game ke..blogging ke..sampai anak sdare aku yang kcik umur 1 tahun setengah tu pun layan sekali!(mangsa keadaan) hahaha. Tapi happy ngan tergelak plak bila lihat ‘aksi’ dia..kcik2 dak reti joget..ish3..budak2 zaman sekarang nih!


Ni antara lagu2 yang ada dalam koleksi simpanan aku sekarang..tapi sorry..BUKAN untuk DIDOWNLOAD..sebab lau nak upload..tenet kat umah slow r..:

1. A. Halim - Kisah Dan Tauladan
2. A. Rahman Hassan - Tak Mengapa (lagu favourite mak aku)
3. A. Ramlie - Hidup Bersama
4. A. Ramlie - Oh Fatimah
5. A.Ramlie - Kenagan Mengusik Jiwa
6. A. Romzi - Dendang Remaja
7. A. Romzi - Cincin Emas (lagu favourite mak aku)
8. A. Romzi - Zunika
9. Azizah Mohammad - Syurga Idaman (lagu favourite mak aku)
10. Jeffrydin - Berjanji
11. Jeffrydin - Dendang Remaja
12. Jeffrydin - Gadis Manja
13. Jeffydin - Kasih Berduka
14. Jeffrydin - Kenanganku (lagu favourite mak aku)
15. Jeffydin - Malam Pasaria
16. Jeffydin - Mas Mona (lagu favourite mak aku)
17. Jeffydin - Peristiwaku
18. Jeffydin - Siti Haida
19. J. Mizan - Hari Ini Dan Semalam
20. M. Sharrif - Azizah
21. M.Sharrif - Malam Pasaria
22. M.Sharrif - Suzana
23. M.Sharrif - Zunika
24. The Zurah - Bibir Mesra Jiwa Parah
25. The Zurah - Keindahan Pantai


Tak larat nak ‘listkan’ yang len2..sebab ada yang tak berapa besh! Sekarang barulah aku tau..kenapa time aku kecik2 dulu sampai la sekarang..mak aku minat btol ngan lagu2 Pop Yeh Yeh nih! Sampai sekarang pun masih ‘layan’ lagu2 tu..terutamanya yang Jeffrydin punya..hmmm


1 comments:

-JuvItArs- said...

" 1 mlm indh,mlm psria,aku brtmu c dia...,snyumny yg mnis mnggda di jwa"

"Cntk rupa mu 2x dipndg mta, bgai biduan 2x dari syurga, cntk rupamu 2x dipndg mta, bgai biduan 2x dari syurga, tdur mlm trbyg trigt kmu seorg"

p/s: jom kta men tka2 lrik jom..? hahah

Post a Comment

Nak komen eyh..?? Sila lah...heheheh