Follow me on Twitter RSS FEED
Posted in
MY NEW GT128


Lampu pun cam biru..



Dari depan

















Kanan... Kiri...








180 tu..jgn men2..!




Stylo...



Ada style dok???



CCL 1862 ku...


8 Julai 2009, hari Rabu…Hari ini dalam sejarah apabila buat pertama kalinya aku memiliki motosikalku sendiri. Pastinya Made In Malaysia, brand MODENAS dengan keluaran terbarunya GT128. Motosikal ni baru je launch Mac yang lalu klau tk silap aku la. Kiranya aku bertuah jugak la apabila menjadi antara pembeli dan pengguna terawal motosikal buatan Malaysia ini. Yang bagi aku mempunyai kelebihan dan keunikannya yang tersendiri.


Dibeli pada hari Sabtu,5 Julai 2009 di salah sebuah kedai motosikal di Kuantan dengan harga…RM5000 lebih gak la..hahaha. Motosikal Modenas GT128 bernombor CCL 1862 kini sah menjadi milik aku. Sebenarnya kedai tu call ari Selasa lagi,disebabkan hal2 yang tidak dapat dielakkan termasuk ada kelas dari pagi sampai ke petang…so aku decide tuk amik motor ni ari Rabu.


Patut la setengah2 orang kata..motor.kereta kadang2 sayang tu lebih dari awek or bini sendiri! Hahaha Sapa tak sayang oi…motor baru.. Tapi yang klakanya sal motor ni. 1st time nak bawa motor ni balik ke UMP..aku SESAT! Hahaha Sepatutnya dari Kuantan ke UMP Gambang dalam 30-40 minit je. Tapi tah camna ari tu aku gi ikut jalan yang salah..sampaikan lalu 2 buah tol..baru sampai ke UMP… Siot tol! Tak perlu lalu tol pun sebenarnya nak balik UMP..haih..apa ke jadah awal2 gi test motor??!! Seb baik tak kna bayar tol..lau tak..PADAN MUKA AKU!! Haah


Dipendekkan cta…aku sayang motor aku nih. Bialah orang nak kata KEDEKUT ke BERKIRA ke..aku tetap takkan LEPASKAN motor ni kat orang len buat masa terdekat ni..huhhuhu. Adanya motor ni bukanlah untuk aku lebih enjoy. Tapi digunakan sepenuhnya untuk tujuan PEMBELAJARAN.. Gna motor ni sebab nak gi kelas la..jauh… Kadang2 tu boleh je gi Kuantan..shopping ke… TAPI bukan tuk gi MERONDA2 ha…! Insya-Allah..aku akan jaga dan guna motor ni elok2. Walaupun beli dengan cash,tapi bagi aku motor ni tetap HUTANG! Hutangnya..aku kena belajar bersungguh2..grad..dan dapat keje yang elok. After that,barulah bagi aku HUTANG ni LANGSAI..huhuh


LOVE MY BIKE SO MUCH!


“To ride with me..CAN..other than that,SORRY…”

2 comments:

Anonymous said...

skrg dah thn 2013 - ok lagi tak motor ni?

-JuvItArs- said...

alhamdulillah..ok jer lg..siap pkai wat g kje kot.. msh bebas dri sbrg accdnt.. stkt nk trik 140 tu bleh la..hehehe ke ok cmner? :)

Post a Comment

Nak komen eyh..?? Sila lah...heheheh