Follow me on Twitter RSS FEED

Programme Co-ordinator aka PC

Posted in


Sebelom ni..aku tak pernah tau sangat apa itu Programme Co-ordinator (PC)
Apa function sebenar PC nih. Yang aku tau.. MC..Master of Ceremony...
PIC...Person In charge. Berakhirnya Konsert 'Kembara Simfoni Madrasah Rasululllah'
sempena Sambutan Maulidul Rasul peringkat U aku malam tadi.. Maka berakhirlah tugas aku
sebagai salah sorang PC untuk konsert nih.


Kembara Simfoni Madrasah Rasulullah

Konsert yang telah mengundang kumpulan nasyid In-Team dan saudara Azhar Atan
itu telah dirancang sebelum cuti baru2 ni lagi. Atas ajakan dak umah aku.. So aku ngan member
aku yang sorang lagi join la.. Niat asal sebab nak dapat sijil je..hahahah (hampeh~~)
Meeting punya meeting.. Tersangkut la tugas sebagai PC tu tadi kat aku..member aku,Keyo..
n 2orang lagi dak pompuan... Suria n Dilah namanya..

PC ni tugas dia lebih kurang cam pantau segala aktiviti sepanjang majlis/acara/persembahan tu
berjalan la.. Tugas yang amat berat jugak sebenarnya.. Sebab kitorang la yang nak kena check
semua.. Nak kena pastikan sesuatu majlis tu berjalan dengan 'lancar'.. Dengan protokolnya..
Dengan micro tentativenya... Adoyai..banyak wo~~ Aku pon tak expect sebenarnya dapat tugas nih...huhuhuhu 1st time kot.. terlibat ngan benda2 cam gni nih! 

Tapi member aku Keyo tu r ketua kami.. Aku yang bawah ni tunggu arahan jela..
Tapi yang penting.. Bleh pegang walkie-talkie... Aku ni dari kecik suka men ngan walkie-talkie nih!
Last time guna..rasanya time abang aku kawin ari tu.. Bro2 aku smua pegang sorang 1.
Ni abang aku yang kawin tu r punya kje... Dia pon gila walkie-talkie gak! wkakaka

Ni tag aku..s salah sorang crew tuk konsert malam tadi

Walau pun majlis malam tadi berjalan dengan jayanya..n dipuji.. Tapi bagi aku..secara jujurnya..
aku belom memberikan komitmen aku yang sebenar..bukan 100%..
Yup..mungkin sebab aku masih 'baru'.. Dan jugak bukan Pengarah Program...(hampeh..).
Baru belajar kan..1 pendedahan yang baik sebenarnya untuk diri aku..
Yang paling penting..aku dapat kurangkan rasa malu bila nak bekerja dalam 1 pasukan..
(pemalu ke aku nih????)

Berbalik pada konsert... Aku memang tau yang In-Team akan datang n perform..
Tapi taktau dengan jelasnya lagu2 yang dorang akan sampaikan... So masa rehearsal yang
tak rasmi petang semalam... Tetiba aku dapat tau dorang nyanyi lagi Insha Allah...versi Bahasa Melayu..
Lagu feveret aku sekarang kot! Tak sangka..cuti ari tu jumpa n start layan lagu ni..
Sekali..In-Team datang n nyanyi lagu ni malam tadi... So untuk video yang konsert..memang aku takde..
Just sempat record masa dorang rehearse petang semalam jer...huhuhhu Layan jelah apa yang ada..



(tlg stop BG music kt bwh sn..b4 dgr..tkut mngggu...)


Dialek Klate En.Juvitars terkeluar di situ...oops~~

"Kembalilah...kepada Yang Esa,
Yakin padanya..panjatkanlah doa...
Ooo Ya Allah...pimpinlah daku dari tersasar..
Tunjukkan daku..ke jalan yang benar~~"

Ni memang fevret part aku... Hari2 mesti nyanyi..keh3~~

So sepanjang malam tadi.. Aku banyak dok men kat backstage n tepi2 astaka tuh.. Konsert pon
tak layan+tengok btol2.. Frust pon ada.. Padahal konsert ni memang aku suka.. Nak2 plak nasyid..
In-Team plak tu yang perform.. Menat In-Team wo~~ Dari zaman2 sekolah rendah lagi..
Dah nasib kan...jadi PC... Even banyak dok men belah2 belakang.. Tapi segan la plak aku nak tangkap
gambar banyak2 ngan kumpulan In-Team tuh... Nanti kang..asyik muka aku jer yang bergambar..
Segan ngan member2 aku pon ada.. Yela..artis lelaki kan.. Biasanya dak2 pompuan yang menat 'lebeyh'..

Kalo datang konsert s penonton.. Aku rasa banyak je aku tangkap gambar.. Tapi dok tengah wat 
keje kan.. Dorang lalu depan mata pon senyum jela.. Takkan la asyik nak tangkap gambar jer..
Autograph dorang pon aku tak sempat nak mentak.. Adoyai~~ Takde rezeki kot..
Lagi pon aku ni pemalu skeyt... haish~~

Gambar yang sempat aku amik.. Yang ada gambar aku takyah la ek..hehehe

Malam tadi rasanya semua penonton yang hadir enjoy kot.. Best tak sape yang pegi? Tapi aku
dengar2 dari backstage jela...huhuhu  Sampai umah dalam 1.15pagi gituh.. Penat..
So dari konsert ni.. Banyak jugak la yang aku belajar... Best gak terlibat ngnan function besar2 nih..
Harap2 pasni bleh aktif lagi...huhuhhu Oh..lupa nak cter pasal Azhar Atan.
Dia ni Juara Akademi Nasyid TV9.. tuk 2008 ke..2009 ah? Adeh lupa plak aku..
Aku kurang sket layan nasyid yang slow cam lagu dia..so malas nak cter sangat..keh3~~ sori~~

K lah..nak study tuk test malam ni.. Syukur alhamdulillah setelah semuanya berjalan lancar..
N berakhir dengar jayanya..amiinnn  All Da Best to me.. Wish gud luck kat En.Juvitars tuk test
malam ni k?? huhuhuh cuak la plak..study tak abes lg nih..


(tuk entry2 pasni..rasa cam nak cover lagu Insha Allah versi Bahasa Melayu la plak..bleh tk ah??
tak poyo ke?? huhuhu  Lau ada kesempatan..kita try eyh..? keh3~~)


2 comments:

Rafiqa said...

awk,tahniah...best sgt semlm...hehehe....

-JuvItArs- said...

owh..tnx.. kje rmai2 kn..bkn kje sorg2.. pnonton njoy..ktorg pon hepi...hihihi

Post a Comment

Nak komen eyh..?? Sila lah...heheheh