Follow me on Twitter RSS FEED

Maher Zain

Posted in

~~Maher Zain~~

Rasanya tak perlu la kot aku kenalkan sape Maher Zain ni. Dah sah2
ramai yang dah kenal sape Pak Arab ni kan? Lau nak tau pasal profil dia ke..apa ke..
search sendiri jerk dekat Wikipedia ke..mana2 jelah.. Entry kali ni just nak citer
camner aku bleh minat n layan lagu2 Maher Zain ni je sebenarnya...

Al-kisahnya.. Aku start menat ngan lagu2 dia bukan sebab aku minat Maher Zain ni pon.
Masa cuti sem yang lepas.. Dalam awal2 bulan Disember gitu la kot.. Time boring2 dok
usha2 Youtube tu.. Aku terjumpa la 1 video di mana Hafiz Hamidun..(bekas anggota
Kumpulan nasyid UNIC) ni try nak cover lagu Insha Allah by Maher Zain nih. Sebabnya..
dia teringin sangat nak nyanyi lagu ni masa dia pergi mana2 show.. Disebabkan album
karaoke..tak pon minus one untuk lagu2 Maher Zain ni blom ada.. So dia terpaksa arrange
sendiri muzik lagu ni tu jadikan minus one dan seterusnya boleh dia guna tuk nyanyi..
Pape pon..ko layan sendirilah video nih..penat plak aku nak citer..


So dari video nilah.. Dan semenjak tu jugalah aku mula berjinak2 layan lagu2 Maher Zain nih.
Kiranya sebab Hafiz Hamidun tula aku jadi tertarik nak layan lagu2 Maher Zain cam
korang2 semua. Pastu cam biasa la kan.. Start la search n dload2 lagu yang len2 skali...

Aku akui.. Aku memang agak lambat meminati n melayan lagu2 Maher Zain berbanding
orang lain. Even aku lambat menat tapi tu tak bermakna aku baru jer.. dengar lagu2 dia ni..
Actually aku dengar lagu2 Maher Zain ni since seawal sem4 yang dulu lagi lau tak silap aku...
De sorang housemate aku ni dia memang giler lagu2 Arabic. Tak kira artis Arab pompuan ke.
laki ke..semua dia layan! Dan dari dia jugak la lagu2 Maher Zain mula kedengaran kat umah
kitorang..

Then dari situ..sorang demi sorang di kalangan kami start menat n layan lagu2 Maher Zain nih.
Aku dlu tak baper nak layan sangat.. Sebab kat umah kitorang..ada yang menat Arabic songs… Ada
yang layan Jepoon+Korean punya lagu2.. Dan aku cam biasa la kan.. Mesti la dengan
Indon2 punya band n lagu.. Hahahahah

Selain tu..masa sem5 plak..aku amik Spanish Beginner.. So aku more to Spanish n Latin songs ah.. 
Aku ni memang plek ckit.. Apa yang orang suka..biasanya aku tak suka.. Sebabnya..
aku jenis sorang yang sukakan kelainan.. Dah dorang layan Arabic..Japanese+Korean..
So aku layan r Spanish.. Baru r besh ckit.. Semua len2 kan.. Warna-warni muzik gituh! wkakakak

Tapi tak dinafikan la.. Baru sekarang aku tau asal ramai yang menat n layan
Lagu2 Maher Zain nih.. Sampai aku sendiri pon tiap2 ari layan! Kadang2 tu segan jugak..
orang len dah lama layan… Aku baru…nak layan! Ketinggalan zaman btol la~~
Lau ada duit.. 1 day teringin gak nak pegi konsert Maher Zain nih! Rasanya memang berbaloi
kalo dapat pergi.. daripada pergi konsert2 Wonder Girl semua tuh! Baik aku layan
yang Islamic nih..

So sehingga sekarang… Ada beberapa buah lagu Maher Zain yang menjadi fevret aku!
Contohnya Open Your Eyes n Baraka Allahu Lakuma… Kalo korang perasan..
sebelom2 ni pon aku pernah guna 2 3 lagu Maher Zain tuk background music blog aku neyh!
Keh3~~ :p

Dan tak terkecuali jugak la Insha Allah..Thank You Allah.. Memang berbaloi la kalo beli CD ori
pon.. Sebab banyak yang sedap kan.. tak rugi rasanya.. N abang aku yang no.4 tu..
memang dari zaman2 sekolah menengah lagi suka beli kaset2/CD2 lagu yang ori..
CD Maher Zain pon dia beli rasanya taon lepas. Tapi tuk kita2..tambah2 cam
aku yang tak berkemampuan ni… Download jela…hehehhehe



Maher Zain... U r da besh~~!!




0 comments:

Post a Comment

Nak komen eyh..?? Sila lah...heheheh