Follow me on Twitter RSS FEED

6th Sense Atau Instinct...?

Posted in


Baru2 ni..spec aku yang ilang ntah ke mana.. Kali ni..pencil case aku plak! Hadoyyy~~~
Tak tau la apa malang naseb aku neyh! ;(  Spec last2 tak jumpa2 jugak! Terpaksa la kua g 'kontan'
weekend ari tu nak wat yang baru... Melayang duit free2~~

Pagi tadi time nak g kelas..baru perasan. pencil case ARSENAL aku tadak dalam beg! Haish~~ awal2 pagi dah wat mood aku spoil! So pikir punya pikir... baru teringat.. Pencil case aku tu maybe tertinggal kat kelas petang Kamis ari tu.. Masa kelas kul5-6.. Seb baik calculator still ada dalam beg!
Lau tak jumpa2 jugak..redha jelah~~ 

2 3 ari ni time dok mandi dalam jamban tu...kepala aku ni ada gak r dok terpikir...(biasa la aku ni kuat berangan cket)  

"Ari ni..spec yang ilang...camner lau esok lusa pencil case ke..
beg aku ke..yang ilang??"

Aku cam biasa la..lepas kelas..nak2 plak last day ari Kamis ke Jumaat..balik2 bilik tu tak bukak dah beg! Bukak pon lau ada keje..lau tak tunggu next day yang ada kelas la baru bukak beg n check barang...
Kelas ari Kamis ritu sepatutnya kul5-7... tapi sampai kul6 jerk.. So aku memang kalut r sebab nak balik umah..then nak gi pasar malam plak..

Agaknya aku terlupa la nak amik pencil case atas kerusi tu tarok dalam beg balik..
Seb baik calculator tak tertinggal sekali..Sebabnya kelas petang tu ada guna calculator cket..
Memang takde rezeki la kot nak jumpa balik.. Aku redha jelah...

Pen pebret aku....



Ruler...eraser...mechanical pencil...liquid paper..n pencil case ARSENAL aku... smua lesap! Ada la dalam RM20 kot lau ikot harga pasaran..kui3.. Tak pela klau tak jumpa balik pon...Boleh bli baru.. Syukur sebab calculator tak jadi mangsa keadaan..lau tak mau nanges aku calculator ilang! hhuhuhuhu

So untuk entry kali ni... Aku rasa memang btol la...aku ni ada good instinct... N mungkin leh kata gak..aku sebenarnya ada 6th sense (mntg2 menat band 6ixth Sense).. Sebabnya.. kadang2 aku bleh rasa n tau apa benda yang akan terjadi! Benda buruk yang kadang2 boleh memberi kesan burok kat aku... Tak nak percaya...dari dulu lagi aku dah pernah alami.. Nak percaya sangat..kang kata lebeyh2 plak aku neyh!

Tapi tula..selalu jugak aku terpikir pasal satu2 benda yang tak brape penting... But bila aku tak amik 'port'..tak amik kesah..or wat taktau.. Benda tu akan btol2 terjadi n memberi kesan yang tak best kat aku!
Kadang2 macam petanda awal kot!

Cam moto kena langgar la...safety boot ilang la.. Sebelom smua tu berlaku dlu memang ati ni rasa semacam jerk! Rasa malas sangat nak wat masuk safety boot tu dalam bilik..padahal tak pernah2 pon aku tinggal depan pintu umah! Dalam kepala dok terpikir2..lebih baik wat masok sekarang sebelom jadi pape! Tapi tulah~~ HILANG jugak! Moto kena langgar pon camtu jugak..dah elok2 park ngan member2..tapi gatal gi park jauh cket..Dalam ati..harap2 tak jadi pape la park situ... huhuh Taktau la power apa yang Allah nak bagi kat aku ni.. Tapi tak pernah2 nak sedar jugak...

In conclusion...bila rasa benda burok nak berlaku..cepat2 la take action! Jangan amik mudah or tak kesah... Belajar dari pengalaman orang kata... Tapi tula aku... Salu anggap benda2 kecik tu tak penting... Bila dah terjadi..baru nak menyesal... Pasni takleh cuai..leka..alpa..lalai lagi! Jaga barang2 tu leklok! Haish~~




2 comments:

Fatin Shazwani said...

jage barang elok2.!

-JuvItArs- said...

baekkk~~~

Post a Comment

Nak komen eyh..?? Sila lah...heheheh