Follow me on Twitter RSS FEED

Ponteng Sekolah Tapi Pergi Sekolah???

Posted in


Malam tadi susah la plak nak tido.. Maybe sebab tak makan ubat.. Demam pon semakin
membaik kan.. Alhamdulillah... Puas aku pusing kiri..pusing kanan sebab nak lelapkan 
mata! Last2 bleh plak teringat zaman sekolah2 dulu...

Parents aku dulu agak strict dalam bab2 sekolah nih! Tak bleh nak ponteng sekolah
sesuka ati jerk! Setakat demam2 biasa..selsema..batuk biasa2 tu..memang takde
peluang r nak ponteng sekolah... Tunggu time demam trok baru la dapat permit
takyah gi sekolah! Huhuhuh

So masa aku darjah 6 dulu..ada 1day tu aku demam.. Nak kata trok..tahlah.. Tapi kira
dapat lesen takyah gi sekolah la pagi tu.. Oooo yes~~ Heheheh
Tapi belah petang tu plak ada selection untuk 200m for Kejohanan Sukan Tahunan
sekolah aku.. Aku masa sekolah rendah dulu agak aktif jugak la..
Memang acara lari2 (olahraga) ni fevret aku gak r.. N tiap2 taun 'Hari Sukan'
memang aku join ah! Sebab nak dapat medal kan...huhuhu

So pada petang tersebut, mak aku anta aku gi sekolah.. Aku gi semata2 untuk
selection 200m tu je! Sebab tuk acara len memang dah terpilih r.. Huhuhu (hebat tak aku neyh??)
Lagi satu sebab nak try sport shoes yang baru.. Ntah camner tah mak aku bagi duit kat abang
aku suruh tolong belikan kasut tu.. Brand POWER je pon.. Zaman dulu mana
merasa lagi pakai ADIDAS NIKE ni semua..huhu

Sesampai je kat sekolah petang tu..cikgu2 ngan member2 aku smue plek n heran...

"tetttt" nama aku disebut!
"Pagi tadi tak datang sekolah..petang datang plak??"

Hahaha orang biasa lau demam...sekolah pagi tak pergi..petang untuk latihan sukan
lagi la taknak datang kan?? Tapi aku terbalik plak...hahaaha sengal!
Walaupun acara 200m ni bukan la fevret aku.. Sebab 100m yang menjadi fevret aku sebenarnya.
Tapi sebab taon last kat ctu kan.. n misi mencari 1st Gold Medal aku tu belom tercapai..
So aku kena masok gak acara tuh..mana la tau ada rezeki kan.. Lagi banyak masok acara..
lagi la banyak peluang nak dapat medal!

Untuk 'rumah sukan' aku.. WAJA namanya... Selen tu ada lagi WIRA PERDANA
SATRIA..smua nama kete PROTON! Ada 4 je tak silap aku...
Aku ni kiranya 2nd sprinter la.. bleh plak last2 latihan asyik kalah kat member aku tuh!
So, the best sprinter for each team automatically qualified to the final..(pergh..cam btol
je ayt English aku ari nih!)  Jadi..untuk selection petang tu just nak pilih lagi 
sorang lagi runner untuk cukupkan kuota bagi final 200m nanti.

Since aku ni 2nd sprinter tuk team aku...aku terpaksa la fight dengan 2nd sprinter
dari team2 len... 200m tu jauh jugak la dulu...satu round pusing padang sekolah aku kot! 
Biasanya sampai separuh tu dan slow dah..penat wo.. Kira lagi separuh tu biasanya naseb la kan..
Kerah segala keringat dan tenaga yang ada jela...


(hamek ko..terjelir kua lidah2)


Then untuk petang tu..dalam cuaca yang panas..condition aku pon yang tak 100% fit...
Aku berjaya jugak dapat 1st place! Then qualified to the final.. Kira team aku ada 2 orang
wakil tuk acara 200m tuh! Gila bangga+hepi aku time tuh! Dalam demam2 pon boleh menang!
Sebaik sampai je kat finish line tu... Aku teros merebahkan diri atas rumput.. Bukan sebab
pengsan ke..apa..tapi sebab penat sangat wo~~ Gila ko demam..boleh lagi lari.. Maunya tak
abes tenaga aku guna! Siap kena sound lagi kat cikgu muzik aku time tu..

"Jange tido atah ruput tu!! Nati keno pijok kokghe!!"
(dalam dialog Kelantan)



(burok bebenor rupe kartun nih! erk~~ aku pon cmni jugak agaknya time tuh)


Hasrat aku untuk ke final 200m tercapai jugak akhirnya... Ma pon tersenyum jugak
petang tu.. Anak bongsu demam2 still gol 1st place! Dio pon heran agaknya..
Pagi tak gi sekolah demam... Tapi petang gi plak sukan... Seb bek dia izinkan.. Huhuhuhuh


Untuk final 200m tu.. I got gold medal! Hehehhe
Citer final Hari Sukan tu..kita sambung next time keh?? T free2 aku flashback balik camner
situasi tersebut n brape medal aku dapat tuk taon tu..heheheh


p/s : nanti nak tunjuk kat anak2..medal2 yang daddy pernah dapat dulu...keh3~~ 


Sambung next time plak~~



2 comments:

Fatin Shazwani said...

wah hebatnya en juvitars..mcm x percaya je ley dpt no satu lari2 dulu..lau sekarang swuh lari agak2 ley dpt no bape eh?hak3..

-JuvItArs- said...

hahaha awk bt sy mlu jela.. tu dlu..zmn dlu kala.. zmn skrg bg 10hingget pon tknk lari.. srh sy lari dlu pon sy tknk.. sbb msti pstu kne ptg ngn org len~~ hahahah

Post a Comment

Nak komen eyh..?? Sila lah...heheheh