Follow me on Twitter RSS FEED

Jadual Tak Clash!

Posted in


Baru je settle susun jadual untuk sem ni! Benda yang paling serabut perlu aku buat setiap kali bermulanya sem baru! Ya Allah..syukur sangat2!! Untuk sem 6 ni.. jadual aku takde yang clash..! Baik kelas siang or kelas malam... Yerp...sem ni memang agak berat ckit bagi aku.. Credit Hours yang tak masok akal bagi aku.. Tak pernah2 expect akan jadi seserius begini. Pandai cari penyakit..pandai la tanggung sendiri kan?! Pape pon.. Alhamdulillah... Satu pon takde yang clash antara semua2 subjek tuh!

Walaupon sem ni ada kelas malam...tapi aku tak kesah.. Selagi boleh belajar..selagi diberi peluang dan kesempatan untuk meneruskan semua yang telah dimulakan 5sem yang lalu..takkan lagi aku persiakan! Dan yang paling penting..aku tak nak ulangi kesilapan yang lepas!

Di sebalik ujian dan kesukaran yang melanda diri aku..yang terpaksa aku tempuhi... Syukur..ada juga benda baik yang berlaku! Buktinya..sem ni jadual semuanya tersusun elok! Takde clash! Takde lagi nak kena study sendiri n nak kena backup mane yang tertinggal! Hopefully...takkan ada pape perubahan jadual pasni nanti! Semoga semuanya berjalan lancar untuk semester ke-6 ini!

And for me...masa untuk berubah telah tiba! Mungkin ini kesempatan terbaik untuk aku berusaha dan berjaya! Yup...misi mencari kembali diri aku yang dulu perlu bermula dari sekarang.. Syukur alhamdulillah...harap2 semuanya bermula dengan baik..dan akan berakhir juga dengan cemerlang hendaknya! Thanks to ALLAH~~


Tapi yang merisaukan aku... setiap benda baik yang aku dapat..pasti ada jugak benda yang tak baik melanda diri aku... So..takyah nak excited2 sangat dengan jadual yang tak clash nih! Sebab salunya akan ada dugaan dan ujian yang bakal aku terima nanti.. Apa dia? Bila? Entahlah.. 

Kadang2 bosan bila hidup aku salu terjadinya benda2 camni... Bila dapat benda yang bleh buat aku happy..pasti akan datang jugak benda yang akan buat aku jadi tak happy nanti.. Tapi mungkin juga ini cara Allah menguji umatNya.. Dan untuk aku yang dah terbiasa dengan keadaan ini..mungkin ia mengajar aku supaya sentiasa bersyukur dengan setiap pemberian Dia...dan sentiasa beringat2 dengan setiap kebaikan dan kesenangan yang diberikan olehNya..

All Da Best To Me~~~  ;-)


0 comments:

Post a Comment

Nak komen eyh..?? Sila lah...heheheh