Follow me on Twitter RSS FEED

Tahun Baru 2011

Posted in


Asal masok je taun baru..smua sebok dengan azam taun baru lah..ape lah! Tiap2 taon ade je azam baru..tapi yang btol2 terlaksana tu ntah ada ntah tidak! Aku pon camtu jugak sebenarnya.. Balek2..nak cemerlang dalam pelajaran! Smua nak lebih baik berbanding taun2 dulu. Tapi at the end..smuanya bagaikan HAMPEH! huhuhu

Tapi siyes r..taun ni memang aku dah set beberapa objektif yang harus aku capai! Kira termasuk dalam kategori azam baru jugak la ni ek? Hihihih Untuk taon 2011 ni.. (erk..asl nombor cam tak bape lawa ah?? Lau 2010 tu nampak cam cun sket! Huhuh) K..untuk 2011.. focus on my studies still lagi paling atas! Tu yang paling penting buat masa ni..

Kat bawah ni aku list down TOP 5 Objektif untuk aku capai bagi taon 2011 nih..

1
Untuk 2011..lebih2 lagi sem6 ni..aku nak focus btol2 pada pelajaran aku! Maybe kurang ckit on9 bila study or wat keje tuh. Facebook..YM..Skype..Ovoo…should be off during study! (boleh ke…?) Banyak sangat gangguan lau study guna or depan laptop nih.. Baca notes..tapi tangna pastu klik website macam2! Cintan cintun..awek segala malas nak pikir2 dah! Tolak tepi teros boleyh?? Lau ada jodoh tu ada la…takyah risau nak cari awal2! Wat relax sudah~~

2
Nak kurangkan berat badan… Nak KURUS la tu senang cakap~~ Mungkin kurangkan ckit makan nasik nanti… Kalau dulu makan banyak..pasni kena sukat2 jerk! Wkakaka Makan pon pilih2 jerk! Takleh dah nak ikot2 nafsu segala! Selagi ada duit..selagi tu la nak makan sedap2 banyak! Haish~~ Makin sari makin gemok! Bukan makin kurus..gle arh!

3
Nak kembali aktif! Bola sepak padang ke…ok jugak! Hampir 6 7 tahun kot aku tinggalkan bola sepak! Bukan la tinggal tros..tapi tak seaktif dulu2.. Nak men camner lau badan dah debap cam nih! Hu~~ Futsal? Aku kureng ckit.. r..court kcik kot..speed tu memang penting ble men futsal nih.. Ngan keadaan sekarang..mana leh tahan kot! Men 5-10 minit..tapi rehat tepi gol 20minit..pancit..semput..baik takyah men! Nak sangat men badminton! Tapi since nak guna court kena bayar start sem lepas…tros jadi malas nak men! Eeee~~

4
Nak jadi lebih matang! Sekarang bukan tak matang..tapi kadang2 tu rasa cam kurang jerk.. Tak padan ngan umor aku…perangai tuh! Huhuh Nak mematangkan diri dalam aspek agama..kehidupan sehari2… Camtu la lebih kurang.. Rasa2 niat solat jenazah laki dewasa..pompuan dewasa.. smua dah tertukar dah rasanya! Takkan tunggu ada kematian baru nak belek2 buku cari niat! Takde la orang nak wat menantu cam gini wo~~

5
Nak kembangkan ckit otak aku neyh! Dalam bab2 teknologi ke…isu2 semasa ke..masalah2 manusia sejagat ke… Rajin2kan diri baca paper.. Ini tak..lau baca paper je.. Baca paper Melayu pon..cam baca jawi..bukan dari kiri ke kanan..tapi selak dari kanan ke kiri…dari belakang dulu.. Pe lagi lau bukan ruangan sukan..tol tak?? Pastu asyik baca yang dorang highlight jerk.. Isu2 semasa jauh sama sekali! Maklum la kan..klik2 ujung jari jerk! Beli paper haram~~

Banyak kan yang aku nak kena capai?? Setakat berangan je tak jadi boss.. Harap2 diri aku kuat la sem ni untuk  capai semuanya.. Insya-Allah



0 comments:

Post a Comment

Nak komen eyh..?? Sila lah...heheheh