Follow me on Twitter RSS FEED

Lesung Dagu? Dagu Berlekuk?

Posted in


Lau lesung pipit..aku tau la.. biasanya kat pipi kan?  Salu gak ternampak orang2 yang ada lesung pipit ni.. Suka kot tengok bila dorang senyum..nampak cumil jer kat pipi tuh! Geram~~ heheheh




Ni minah Bolly Preity Zinta ..nampak tak lesung pipit kat pipi dia tuh? 

Lau dah muka cun...ada plak lesung pipit..pergh~~ kira memang pakej terbaekk ah! Confirm2 cun..huhuh



Lau baby2 tecik2 ada lesung pipit..hurm..lagi.....la cumil n cute! ye tak??


Tapi aku nak citer ari ni pasal lesung dagu.. Aku tak sangka plak kat dagu pon ada lesung! Hehehe Yang aku biasa dengar dagu berlekuk.. Cam ada lekuk..tak pon terbelah dua gituh!

Lau lesung pipit salunya orang pompuan je ada..jarang leh jumpa orang laki ada lesung pipit.. Tapi lau lesung dagu ni plak..biasanya dikaitkan dengan orang laki. Orang pompuan pon ada jugak yang ada lesung dagu ni.. Tapi mostly orang laki la... nampak cam lagi hensem gituh! hehehehe

Meyh kita tengok camner lesung dagu/dagu berlekuk/dagu terbelah tuh..











Nampak tak kat dagu mat saleh nih? Dah la hensem..dagu plak terbelah.. hensem kan2..??















Abang encem pujaan ramai ni pon ada jugak lesung dagu lau tak salah aku.. Tengok btol2 kat dagu dia tuh...huhuh







Ni plak awek yang ada lesung dagu..Aku sempat capture gambar ni masa tengok tv
Cun gak kan orang pompuan ada lesung dagu nih?



Ni kita tengok dekat ckit... ketara kan dagu minah nih terbelah!


Dari yang aku dok usha kat tenet tuh.. Ramai orang kata tak lawa bila orang pompuan ni dagu dia terbelah.. Ada jugak yang kata lawa.. Bagi aku memang lawa sebenarnya.. Lesung pipit plak aku lagi suka bila baby2 yang tecik2 tuh.. Ada setengah2 tu..sampai kiri kanan kot lesung pipit dia!

Cam anak2 pompuan abang aku..dua2 masa kecik ada lesung pipit.. Yang no.2 tu sampai kiri kanan kot! Tapi bila dah besar ckit..tak baper nampak dah!

 Lau lesung pipit yang biasa2 tu lawa sebenarnya bila kita tengok kat wanita2 dewasa..cam ada eset tambahan gtuh! ekeeke  Tapi ada jugak yang lesung pipitnya besar! Tu yang kadang2 bila besar2 sangat..senyum ckit trus nampak.. tak lawa jugak kadang2 bagi aku..huhu

Sebenarnya..tetiba nak post pasal lesung dagu ni sebab teringat kat dia.. Kadang2 time usha gambar2 dia tu..ada gak ternampak lesung dagu tuh! Nak2 plak time dia senyum..manis sangat! Tapi lau tengok TV pon..lau ada pelakon2 yang dagu dia terbelah..memang aku suka tengok..sebab jarang sebenarnya kita leh jumpa orang yang ada lesung dagu ni..berbanding ngan lesung pipit..

Lau lesung pipit kita biasa nampak bila orang tu senyum..tapi beza dengan orang yang ada lesung dagu.. Time dorang tak senyum tula biasanya kita bleh nampak dagu tu terbelah.. Lau time tergelak ke senyum aku rasa tak nampak sangat. Yang aku perasan tu..sebab aku sendiri pon ada lesung dagu gak. AHHAHAHah (perasan hensem la tu konon~~ ;p)

Tapi tula..sebab aku punya dagu tu tak nampak sangat terbelah..kaco plak ngan janggut kadang2 time lama tak shaving.. Jadi mungkin orang ramai yang tak perasan.. Bukan orang jela..aku sendiri pon.. Entah la..ke dia nampak ikot2 masa?? Adeh~~ Aku start perasan yang dagu aku tu terbelah masa darjah 6 kot.. Sampai la sekarang ada.. Mungkin akan ada sampai ke tua kot..hehehe I LIKE~~




40 comments:

FarhanaRazaki said...

kah kah
lesung dagu?
adoi

-JuvItArs- said...

hmm tau ke?
cik farhana ada ke lsung dagu?

FarhanaRazaki said...

tade2. :)

Anonymous said...

aku paling suka kalu tgk awek dagu belah.. pasal...

org yg ada

dagu belah nampak mature jerk...
lesung pipi nampak cute...

-JuvItArs- said...

yup..stju sgt! lesung pipi nmpk cm cumil+cute

dgu trblah nmpk cm matured..tp yg dgu trblah sush nk jmpa ckit..huhuh

kte pny menat sm ek? gud2~~ :)

amira aihara said...

tadi mse BW,terjmpa en3 psal lesung gadu nie..hehe...tetiba teringat kat dri sendri yg ada lesung dagu..tpi ssah giler nak nmpak...waktu ketwa jer nmpak..huhu

-JuvItArs- said...

cik amira : btol2..tk sume org mmiliknya.. so hrgailh apa yg ada pd dri kta.. welcme to da club~~ (club la sgt...keh3)

Anonymous said...

dgu terbelahhh...mmg time x senyumm lgii ketaraa nmpkk..he33..sbb sye pun ade gak..huii33..aahh..mmg jrg jmpe yg de dgu brlekuk cmpre ngn lesung ppit

-JuvItArs- said...

anonymous : asl bla sy bca ayt awk..mcm knl ek? kta knl ke?? ahahhahah

ye2..brsyukurlh dgn ap yg Allah dh brikn.. tk sume org ade..tu 1 klbihn utk dri kta mgkn! hehehe ;)

sha said...

hehe.. bce entry ni trigt kt dri sdri je!! wekss..pasan!hee ada lesung dagu yg agk dalam.. tp kadang2 yg pelik org yg dh lme knl bru prasan..lucu pon ade..hee :)

-JuvItArs- said...

sha : yeke sha pn ada lesung dagu?? tk prnh nmpk pon~~

Balqis lalaa said...

saya ada lesung dagu :) i said the truth.

mimi fazira said...

haha.. lesung dagu..
pertama kali baca..
terima kasih kerana membuat sy perasan comel..
haha :-D

-JuvItArs- said...

Balqis lalaa : ni profile btol ke fake nih..? haihh ye2..awk pn ade lesung dagu jgak.. =.= (mcm nmpk kn..)

-JuvItArs- said...

mimi fazira : tma ksh sbb tersinggah n bca entry yg tk sbrapa.. comel?? OMG~~ hahaha bkn comel lah..org ade lsung dagu ni cute jer.. gulp! hahahah

Uda Hendra said...

artikel yang menarik dan bagus,btw saya juga punya lesung dagu yg sangat jelas terlihat,bahkan teman2 sering tanya apakah dagu saya pernah mengalami kecelakaan/benturan sehingga cacat begini,padahal lesung dagu saya ini turunan dari bokap,kalau saya pribadi sih bersyukur aja atas apa yg diberikan Allah SWT pd saya,terserah org mau bilang cacat atau apa,hehe..
btw coba paparannya juga ditampilkan dari segi ilmu anatomi/kedokteran,fenomena apa sebenarnya lesung dagu ini pasti akan lebih menarik,cos susah banget cari informasi yg membahas lesung dagu..trims...

-JuvItArs- said...

Uda Hendra : owh.. kalau lesung pipit ada yg kata tu 1 kecacatan..but nice.. lesung dagu x sure plak..myb kecacatan jugak kot..huhuhu

yup2..ada juga yg kata diwaris dr keturunan mcm bro.. :)

hmm dri segi medic/anatomi.. nggak pnya waktu mas mau search.. but nice sggstion.. anway tnx! ;)

eida said...

my syg de lesung dagu jgk....hensem sehh!!! but me de lesung pipit... (^_^) hehehe...cm kne plak yek!!! hahahahaha....best information ni.tq2

Strawberry Purple said...

sy de lesung pipit belah kanan n lesung dagu...tp dulu sy rasa cam x comei so sy tarik la bg x nmpk terbelh...hahaha...tp thanks sbb sdrkn saye...alhamdullilah,Allah bg anugerah nie at sy...

toko herbal online said...

aku tuh suka banget sama yang dagunya terbelah dan memiliki lesung pipit,
jarang baanget orang miliki..

ko afgan ga masuk gan? :D
thx yaaa

Unknown said...

Saya pun ada lesung kat dagu. Comel bampak pun ,, heheh

Anonymous said...

saya ada lesung pipit belah kiri tapi tak nampak sangat .. kat atas pipi saya pun ada lengkung .. macam lesung pipit .. nampak sangat kalau saya ketawa .. tapi tak tahu lah nk panggil tu apa .. satu lagi ,, saya juga ada lesung dagu ni ..

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

Heee....kite pun ada lesung dagu ni....

Unknown said...

Heee....kite pun ada lesung dagu ni....

Sedot WC Surabaya PJ said...

lesung pipi dan dagu belah itu nggak bisa di buat manusia

sedot wc sidoarjo said...

sungguh beruntung yang mempunyai dagu belah

Sedot WC Gresik said...

dengan adanya dagu belah atau lesung pipi seseorang akan kilihatan sedikit lebih manis

Unknown said...

pegen banget punya dagu kaya gitu..

visit to http://mobildatsunbandung.com/

Anonymous said...

kalau pakej ade lesung pipit dengan dagu terbelah mcm mana pulak ;)

Unknown said...

Dagu belaah?? Kita geng. :*

shashahanis said...

nmpak la jugak sikit²..kadang² ade jgk org prasan yg dgu aq ni trbelah..haha :)

Unknown said...

oh ya

len said...

Kalau yg dagu brlubang tu mcm...

Unknown said...

Cii Senah ada lesung dagu , kalau raya depa suka nyakat cakap nnty suami takboh lari . sbb dalam bnyak family cii je yang ada .

Sedot Wc Sidoarjo said...

ternyata begitu ya lesung dagu

Unknown said...

Salam sukses Lesung Dagu Sedot WC Surabaya

Sedot Wc Gresik said...

lesung dagunya begitu ya..

Unknown said...

Ank lelaki sulung sy memiliki lesung dagu, ank lelaki kedua memiliki lesung pipit & ank perempuan tunggal sy memiliki lesung dagu & lesung pipt. Semuanya diwarisi dr ibunya. Syukur alhamdulillah

Unknown said...

Sy ada lesung batu je

Post a Comment

Nak komen eyh..?? Sila lah...heheheh