Follow me on Twitter RSS FEED

Aku Dan Semester 6

Posted in

Hari ni hari ke-2 di minggu ke-2 semester ke-6… Rasa nak marah..rasa geram pon ada! Penat aku ke hulu ke hilir gi fakulti…jumpa PA..tunggu dekan…tiap2 hari dari minggu lepas! Semata2 nak dapatkan approval untuk amik lebih credit hours sem ni.. Kalo ikotkan ati..bukannya aku nak sangat pon.. But since jadual tu tak clash..apa salahnya aku amik sekarang! Dengar2 subjek ni pon bukannya susah.. Budak2  ni siap bleh score lagi A ngan B dulu..

Memang la dorang nak tengok CGPA aku tu nek n stabil dulu… Sebab tu dorang tak confident nak bagi aku amik subjek lebih.. Time orang nak belajar..tak nak kasi plak! Aku beriya2 nak amik subjek tu pon sebab tak clash n ada banyak masa free siang hari.. huhuhu.. Tak pelah…takde rezeki aku agaknya sem ni… Dorang pangkat lagi besar..kita ni sapa la sangat setakat student…

Just nak recap ckit..tak pon nak wat post-mortem untuk 1st week of semester 6 ni..camner perjalanan idop aku untuk sem6 nih.

Untuk sem ni..macam yang aku dah plan.. Setiap hari aku nak minum segelas susu before gi kelas. Tak kira la kelas start kul8 ke..kul9 ke..aku nak biasakan diri dengan minum segelas susu tuk alas perot. Sebelom2 ni salu gi kelas tak makan tak minum dulu. Tak bleh la breakfast ngan benda2 berat..t mengantuk orang kata dalam kelas nanti.. So tenaga tu amat penting ok! Harap2 minum susu tu cukop la untuk bertahan sampai lunch hour.


Makan nasik plak sekali sehari jerk! Tu pun during lunch hour.. Mungkin nak kena ada sayur2 ckit.. Salu kat sini makan lauk jerk! Sebab tengok sayur2 cam takde selera kot… (ngade btol!) N blah malam plak aku dah decide tuk makan roti bakar jer.. Tak nak dah makan nasik2 lagi~~ Sebab benda2 ni lambat nak hadam.. N for sure bila wat keje malam2 rasa memang cepat sangat ngantok! Untuk seminggu ni.. Aku berjaya mendisiplinkan diri dengan semua2 tu. Harap2 berterusan la sampai habis sem ni.


Derr...lau sepinggan macam ni..gemok jugak~~ (tapi ni time lapar ritu..mmg banyak la
aku amik..hhehee..) -pinggan aku cam orang India guna kot..member aku kata-

Untuk akademik plak..minggu lepas tak belajar sangat. So aku pon tak start study btol2 lagi. Insya-Allah..start minggu ni..kelas semua dah ON..so aku pon kena la ikut jadual harian aku.. Yang mana tiap2 sem aku buat…dengan kemas n teraturnya~~ Tapi…tak pernah menjadi..n disiplin amatlah trok dalam bab2 nak follow jadual yang aku buat sendiri tu! Hampeh~~

Dalam seminggu ni jugak..time aku study ke..tengok2 nota ke.. Aku OFF oovoo n skype tuh! Cuma YM terpaksa la ON..sebab YM amat penting~~ Dapat notification FB...BLOG.. So tak terganggu sangat la...FB pon jarang ckit bukak sem ni...huhuhu

Since spec baru dah ada...dalam kelas pasni kne pay more attention la during lecture tuh! Tak sangka plak aku..power spec aku sekarang 275(R) 175(L).. Dulu ingatkan 300(R) 200(L).. Ok plak mata aku nih...ingatkan makin trok! Haish~~



(spec biasa2 jer..tapi melayang la jugak 300! lau amik converse pon
takpe..harga sama je..rasa rugi la plak)

Tido...tido pon sem ni aku nak limit2 jer! Less than 6hours perday...bleh?? Dulu asal takde kelas je..rasa penat ckit..tros tido! Balik kelas kul4 pon bleh lagi tido! Start sem ni tak bleh la wo~~ Since 1subjek yang aku nak amik tu dorang tak kasik amik..so masa free yang ada tu aku nak kena guna tuk benda2 yang berfaedah.. Layan BLOG ke... hehehe takde lah! Study la wei~~

Futsal... hari2 dak2 ni ajak men futsal~~ Tapi kasut futsal aku takde la gi la.. Ari tu kua gi wat spec..ingat nak usha tros kasut futsal murah2.. Tapi tak cukop masa la plak.. Since nak balik cuti ada dalam 2minggu n beberapa hari je lagi.. So aku decide tuk beli time balik Kelate nanti ah.. Tengok jela dorang turun dalam 2minggu ni.. Coming back from midsem punya cuti sekali ngan Raya Cina.. Pastu baru aku turun! Huhuhuhu tak sabar weh nak men bola balik..futsal ke..layan jelah.. Janji stamina muda2 dulu dapat balik! kui3

Gym...bila nak pegi gym nih?? Ari Rabu n Jumaat belah pagi aku free so aku decide nak spend dalam setengah jam gituh gi gym.. Bukannya nak men alat berat2 nak suruh body jadi ketol2 wei~~ Aku nak men beskal ngan mesen yang bleh lari2 tu je.. Nak kuros+cari stamina.. tu jer~~ hihihii  (camner lau body ketol2..hensem tak?? :p)  Yang ni pon lepas cuti nanti la kita start k?? huhuh

Rasanya azam taon baru aku no.1-3 dah aku sentuh... cuma no.4 ngan 5(Azam Taun Baru 2011 ari tu..) je blom start lagi... Jarang kot baca paper sekarang... Yang dorang highlight pon aku tak sempat nak baca.. Thank God...berita2 bola pon aku tak sempat nak layan.. so fair la kan?? ehhehehe
Insya-Allah..ada masa  aku tunaikan la azam aku yang no.4 ngan no.5 tuh.. Once aku follow jadual aku..ada la ruang untuk buat semua tu..

Cukop la kot chek2 apa yang patot... Yang penting pointer sem ni mesti naik!! Dalam misi mencari diri aku yang dulu2 balik... Wish me all da best!

Salam~~~





2 comments:

Unknown said...

all the best. ko boley je..
cuma bgntung pada nsib.
rilek bro. sm2 tmpuhi.....

-JuvItArs- said...

aminn..orite!

Post a Comment

Nak komen eyh..?? Sila lah...heheheh