Follow me on Twitter RSS FEED

Homesick

Posted in

Usah kata dak pompuan..aku yang laki ni pon kadang2 homesick jugak!
Nak2 plak ble 2 3 bulan tak balik umah.. Dah boleh consider lama r tu lau 2 3 bulan..huk3
Tapi bila dah besar panjang..dah masok U..perlu ke homesick tu semua?? 
Dak pompuan je ke yang salu homesick?? Dak laki tak??

11 ari je lagi nak balik umah.. Rasa baru je sampai sini.. Dah..kena balik... Terpaksa la kan..
Lau tak balik..alamatnya lepas final nanti la baru tengok umah aku balik..huhuhu
So cam biasa ah..bila dah agak2 cuti tu bila..aku awal2 lagi dah kua p beli tiket! heehehe

Kadang2 teringat balik kenangan 1st time berjauhan dari rumah.. Terpaksa tinggalkan umah
demi pelajaran.. Sepanjang 11 tahun bersekolah..aku stay kat umah jerk.. Tak masok mana2 asrama.
Masa form 1 dulu dapat je MRSM.. Tapi aku sempat bertahan untuk tempoh seminggu jerk! 
Minggu orientasi je aku dok asrama..pastu blah..balik sekolah asal! Kelakar kan??
Kot ya pon..dok la seminggu dua dulu...

So..tu tak dikira aku dok asrama la kan? Sebab tak sempat belajar pon kat sana. Pengalaman
betol2 berjauhan dari rumah n dok asrama bila aku masok matrix.. Wooo..terseksa segala
zahir batin aku time tuh! Maunya dekat 1st 2-3months tu aku amik masa tuk sesuaikan diri!
Tak pernah2 kot kua dari Kelantan.. Nak kena bangon pagi sendiri... Basuh baju sendiri..
Tula..sape suruh manja sangat time dok umah belas2 taon dulu..kan2??

Yang paling aku tension..bila kena iron baju sendiri! Adoyai..aku ni memang failed ckit bab2
iron baju nih! Iron la lama mana pon..mesti renyuk gak! Haih~~ Dari darjah 1 sampai form5
kot mak aku yang buat...hehheeh Anak bongsu..maklom saja la kan.. :p  So sampai sekarang..
aku paling2 fed up bila nak kena iron baju sendiri! Pernah gak aku berseloroh ngan mak aku..

"Cepat2 la..kawin! Nanti senang..ada orang 
tolong ironkan baju seluar.."

Minaweh punya budak! Awal2 dah perhambakan bini ko ek..? ehehehe
Takde la..at least terjamin ckit makan pakai aku..keh3~~
Tapi siyes wo..aku harap2 bila dah keje nanti..tak perlu la pakai hensem2 smart2..
Kemeja..tie..coat segala..  Lau ada orang tolong ironkan takpe.. Lau takde..??

Sambung balik zaman matrix dulu.. Memang kejutan budaya gak r aku masa 1st sem!
Hari2 time mandi kat jamban tu ingat nak balik je.. Dok matrix tak sama cam dok U 
kawan2~~ Kat sana kelas tiap2 ari full 8pagi- 4/5 petang.. Gap pon sejam dua je.. tu pon
bukan tiap2 ari jugak.. penat toksah kata la kawan2~~ Jadual pack nak mampos!!

Ngan budaknya yang pelbagai ragam..pelbagai otak.. Haish~~ yang bijak..bijak sangat!
Yang bengong..bengong amat! Seb baik la matrix tu setaon jerk..huhuhuh
Dok U..bebas..nak balik umah balik..asal ada tiket! Zaman2 matrix tak boleh wo..balik pon
time2 cuti.. Lau nak balik time weekend..hmmm memang buang masa la... pegi balik dah burn
1 ari.. tak terasa pon lau balik weekend! Nak outing pon..weekend jerk..bukan cam dok U..

Dah 6 sem aku kat sini.. Alhamdulillah..rasa bersyukur gak dapat masok n belajar sini..
Not bad la.. even U aku takde la sefemes U besar2 n glamer2 kat Malaysia ni..

Hampir 2 minggu aku dok UMS sebelom dapat transfer masok sini..woo time tu 
ada gak rasa menyesal..tak dengar kata mak aku.. Gatal pi ec borang UPU mintak sana!
Bajet la kan nak berdikari..adoyai~~ Bersusah payah sebab aku yang sengal neyh!
Hmm bialah..yang lepas tu lepas  la.. Sekadar untuk dikenang kata ompuith! Ahakz~~

Weh2...tak lama dah nak balik.. Makanan..makanan~~ Hehehehe 

"Ingat mati..ingat sakit.." 

tu lagu Wali Band...

aku punya version..

"Ingat cuti..ingat..rumah..ingat makanan~~"

ngeh3...


So balik nanti..cam biasa ah..aku dah plan awal2 nak makan apa..hahahaha
Sampai mak aku pon heran...kemaruk sangat bila balik cuti kat umah..
Nak kata dok sini tak makan..duit habes je bulan2..badan makin nek..

















             Cheese sausage bread



Wu..tengok cheese dia tuh! sodap wo!!! nyum3


Cheese sausage bread ni memang pebret aku ah! Even balik cuti seminggu je kat umah..
aku mesti suruh mak aku buat! Tak susah pon..korang leh buat sendiri..
Lau bajet tak reti masak cam aku..nak recipe..gitau je..hehehehe




Burger goreng sendiri lagi syiokk!!
'double daging' mesti mau!! 




Ayam goreng ni walaupon nampak tak menarik n
tak sesedap KFC..tapi aku suka! lagi banyak tepung
lagi best!!






oh roti jala~~ ma janji nak buat cuti baru ni..
tapi tak kesampaian hajat aku..sob3~~
tak kira..balik ni nak suruh ma buat jugak!! keh3








huhuh 2 makanan ni dah berjaya menambat hati aku!!
nama dia aku pon tak sure..tapi balik nak cari gak 
kat KB.. tnx to 'Cik Yah' yang dah beli n
memperkenalkan aku ngan makanan ni baru nih..




Erk...perot dah lapar...badan still panas..selsema belom baik2..tekak semakin sakit... :(
Mintak diri dulu la ek... nak bakar roti 4 dinner...heheheh Sampai ketemu lagi ya~~



4 comments:

Rafiqa said...

kebetulan tgh lpar,bca plk blog nie yg penuh gmbr makanan yg sedp2...adohai..makin lapar...hehe...sbr deh..tk lmo doh nk blik....

-JuvItArs- said...

tgh sbr la ni.. blk nnt cnfrm nk mkn smua! heehheh

Rafiqa said...

mkn la puahnya......ehehe...mnjo jgk uponya...ahhaha

-JuvItArs- said...

sapo manjo??? erk~~ biaso la naluri anok bosu.. ore tu pom ank bosu jugok sero..ntah2 lg manjo! wkakaka

Post a Comment

Nak komen eyh..?? Sila lah...heheheh